About Me

My photo
Miri, Sarawak, Malaysia
Assalamualaikum semua ;) Selamat datang ke blog saya! Uolss boleh call me ‘EZA’ je.. Jika ada sebarang idea @ info yang menarik @ percutian yang best bolehlah kita share kan.. (*_*)

July 1, 2012

Pizza Ayam Mudah




Finally my Pizza Ayam pantas siap..!! Boleh makan da.. dalam 10 minit da boleh makan bersama cili sos nyumie..memang feveret kids gakk.. Senang je nak pizza nie. Kalau nak try jom la kita tengok bahan-bahannya kat bawah;


Bahan-bahannya ;

 
 Sosej Cheese Chicken


Pizza Topping Mozzarella


Prego Sauce


 Daging Ayam Kisar (Brand Ramly) - basuh & tapis

 
Roti Pizza (siap) .. 
hehehe nak dohnya boleh juga tapi saya beli je terus senang kan..hikhik



Cara-caranya ;
 

Mula-mula potong bawang merah & bawang putih. Tumis kesemua bawang tersebut ke dalam kuali. Selepas itu masukkan daging ayam kisar yang telah dibasuh tadi ke dalam kuali. Tumis hingga masak dan berbau wangi..kemudian masukkan sedikit garam. Angkat bahan tersebut & letak di bekas bersih.


Bahan-bahan ni khas untuk mu kids .. dia orang memang suka ayam or daging saja ;)


    Potong kecil-kecil sosej ayam tadi. Setelah siap, sapukan prego sauce di atas kepingan roti pizza. Kemudian letakkan ayam yang ditumis tadi ke atas roti pizza yang telah disapu sos. Selepas itu, susun pula kepingan sosej cheese chicken. Last sekali letak pula cheese mozzarela di atasnya. Bahan-bahan ini terpulang pada citarasa anda, boleh juga letak nenas, lada ke atau apa saja..terpulang pada anda.


Setelah kesemua bahan tadi diletakkan, so boleh membakarnya di oven yerk. Saya guna api 160c je, guna api atas bawah tau..

 

Pizza Ayam mudah, cepat & sedappp, siap!! 

Selamat mencuba semua...!! ;))


No comments:

Coretan

Terima kasih kerana sudi melawat ke blog saya..Terima kasih juga atas komen-komen yang diberikan..Blog ni sebagai berkongsi cerita kehidupan kami sekeluarga, berkongsi resepi, berkongsi pengalaman bercuti..tiada kena mengena dengan sesiapa..

Ada cerita terbaru saya updates yerk..!