About Me

My photo
Miri, Sarawak, Malaysia
Assalamualaikum semua ;) Selamat datang ke blog saya! Uolss boleh call me ‘EZA’ je.. Jika ada sebarang idea @ info yang menarik @ percutian yang best bolehlah kita share kan.. (*_*)

December 11, 2012

Minggu terakhir di opis 12.12.12


Minggu-minggu terakhir di BPKA, MOF


Ya Allah, cepatnye masa berlalu..pejam celik pejam celik rupanya da 3 tahun berada di Kementerian Kewangan Malaysia (MOF). Hari ni kawan kat BPKA belanja i lunch tau..sempena my farewell..hukhuk terharunya, yerlah sedih nak tinggal kan kawan-kawan yang setia, kawan teman bekfas, kawan teman jalan-jalan, kawan teman shopping, kawan pie kursus, kawan suka-suka..uwaaaa :(((

Mengimbau kembali kenangan bila melapor diri di BPKA tahun April 2009, saya diltempatkan di BPKA bersama dengan Kak Nor (nama penuh Nooraspaliza cute & maintain orangnye!), same batch, nasib ada kawankan. Penempatan kami still sama di Unit Aktuari. Ya Allah, aman daman nye kat unit ni yerlah kerja nye xde memanglah aman damai kan..masa ni apa lagi la saya fokus dgn buku-buku saya la, leh la study..masa ni saya ambik class executive di UPM..class start petang jam 6.30pm-9.30pm.

Ermm..dalam bulan Mei 2009, saya dan kak nor diberi penempatan baru..saya di tempatkan di Unit Pembiayaan (orang gelar kan Seksyen Luar Negeri @ Seksyen 'M', wow luar negeri??!!) terkezutt i ..kak nor ke Unit Pinjaman Kerajaan Persekutuan..terpisah jua. 

Alhamdulillah sambutan kawan-kawan di sana agak baik la..yerlah kan budak baru kan. Ermm so far di sana oklah, ada yang ok ada yang ko..hikhik ermm takperlah mana-mana kita bertugas akan jumpa macam-macam perangai manusia kan. Janji kita buat keja kita kan kan..betul tak..Banyak memory di Seksyen M, ada suka & ada duka..adat manusia, tapi kannnnn.........ermmm takperlah biarlah ia tersemat dalam hati je, xmo ingat..uwaaaa!!

Ok, xmau cite sedihhh..x habis ko orang nak baca kang. Yang penting sekarang saya akan bekerja ke satu jawatan yang baru 'Pekerjaan yang paling Mulia' sepatah Ust Azhar Idrus kata tau..iaitu as 'Suri Rumah Tangga'. Banyak masa saya di samping keluarga tercinta..amin! Alhamdulillah :)
 
Saya telah memohon untuk mengambil Cuti Tanpa Gaji (CTG) mengikut pasangan ke Brunei Darus Salam selama 3 tahun (ermmm, xleh rupanya lama-lama ekk??) ingat kan nak apply 5 tahun, xleh rupanya huhuuu. Tarikh azimat bermula 2 Januari 2013..tahun 2013 juga la episod baru saya & husband kerana Ameer akan masuk ke alam persekolahan ke darjah 1..yeaaa!!! dah besar rupanya anak mama nia..alhamdulillah

To be cont.......



     

1 comment:

:: My BeAuTiFuL wOrLd :: said...

kak mun, m gonna miss u :)

tq for everything :)

welcome to serawak :)

Coretan

Terima kasih kerana sudi melawat ke blog saya..Terima kasih juga atas komen-komen yang diberikan..Blog ni sebagai berkongsi cerita kehidupan kami sekeluarga, berkongsi resepi, berkongsi pengalaman bercuti..tiada kena mengena dengan sesiapa..

Ada cerita terbaru saya updates yerk..!