About Me

My photo
Miri, Sarawak, Malaysia
Assalamualaikum semua ;) Selamat datang ke blog saya! Uolss boleh call me ‘EZA’ je.. Jika ada sebarang idea @ info yang menarik @ percutian yang best bolehlah kita share kan.. (*_*)

November 17, 2012

Pindah Ke Rumahku Seri Bangi 7.11.2012



Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi dapat juga kami memiliki rumah sendiri 'Rumahku Syurgaku' .. setelah hampir 4 tahun kami menanti dengan penuh kesabaran..alhamdulillah!

Hari ni 17 November 2012, tarikh sesi perpindahan barang dari rumah kuarters di Presint 11, Putrajaya ke rumah sendiri di Seri Bangi, Bandar Baru Bangi. Huhuu..sesi pindah nilah yang paling memenatkan kan, saya pasti ramai yang setuju dengan saya!! 'angkat tangannnn..' hehehe macam la nampak kan..! Tapi dalam pada penat tu terselit rasa bahagia & happe! Hubby da call utk sewa lori serta upah orang angkat barang sekali, tak silap nama owner tu 'Azmi lori' kot hubby ambik kat banner yang ditampal di tepi jalan je..hehehe, jalan penyelamat.

Before ni kami bz packing barang masuk dalam kotaklah, susun pinggan mangkok la, wrapping meja makan, sofa huhuu dah banyak lagi ..jenuh nak menghabiskan semua tu..

Pagi tu, lori tiba dalam kol 10.00pagi, awal juga..ingat lori utk 3 tan rupanya haa...5 tan rupanya..ingat pulak barang rumah i ni xlah banyak rupanya tak muat pulak..huhuu pelik pulak ...apa nye ekk, yang banyak sangat tu..takpelah malas nak fikir mcm barang rumah saya leh banyak ekkk...??! konfiusss i tau...


 Lori yang bak angkut barang...

Barang-barang after dipunggah..

 Niela, barang-barang mainan yang  nak kena buang...

Alhamdulillah siap..barang2 yang besakk

My sweet memori at Presint 11, Putrajaya

Jooommm sesi kita menuju ke Seri Bangi.....
Zooooooooooommmmmmmmmmmmmmmmmm...........!!!

Yeaaa....da tiba ;))))

Sesi nak mengemas di Seri Bangi pulaaakkkkk...!!!

hehehe...Ameer wif baba main badminton dengan nyamannya di depan rumah..


Bermula la juga sesi nak mendeco deco rumahku syurgaku..!!!




2 comments:

Lyzz said...

salam eza, i'm thinking of buying a hse in seri bangi..Best x duduk sane? quite a great area kan..pls advise..:)tq

Eza said...

hi dear sis lyzz,
alhamdulillah mmg seronok sgt lagi2 area taman rumah saya.Lyzz da beli rumah ke?Lagi pon kawasan Bangi bnyk da membangun dari segi pendidikan, kesihatan & shopping.Lagipon kawasan bangi ramai melayu, itu yang seronok.Sis Lyzz nak cari seksyen berapa yerk?

Coretan

Terima kasih kerana sudi melawat ke blog saya..Terima kasih juga atas komen-komen yang diberikan..Blog ni sebagai berkongsi cerita kehidupan kami sekeluarga, berkongsi resepi, berkongsi pengalaman bercuti..tiada kena mengena dengan sesiapa..

Ada cerita terbaru saya updates yerk..!